TravelTips360.gr » Σύγκριση ακτοπλοϊκών τιμών: Τα ελληνικά νησιά με τα πιο ακριβά εισιτήρια

Σύγκριση ακτοπλοϊκών τιμών: Τα ελληνικά νησιά με τα πιο ακριβά εισιτήρια

από Travel Tips360
356 προβολές

Τι χρεώνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες στην υπόλοιπη Ευρώπη; Σύμφωνα με το άρθρο της καθημερινής, έγινε αναζήτηση μέσα από τις διαθέσιμες πλατφόρμες έκδοσης εισιτηρίων δρομολογίων, τόσο στη Βόρεια όσο και στη Νότια Ευρώπη, και έγινε σύγκριση του κόστους με βάση τη διανυόμενη απόσταση από λιμάνι σε λιμάνι.

Υπάρχει η διάχυτη εντύπωση πως τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ακριβά στην Ελλάδα. Από την άλλη πλευρά, οι εταιρείες επικαλούνται ως αιτίες για τις υψηλές τιμές το αυξημένο κόστος των καυσίμων, την ανάγκη για επενδύσεις σε σύγχρονα πλοία, καθώς και την εποχικότητα των δρομολογίων.

Ποια είναι η πραγματικότητα;

Σύμφωνα με το ίδιο άρθρο, πραγματοποιήθηκε αναζήτηση σε επίσημες ιστοσελίδες ακτοπλοϊκών εταιρειών για δρομολόγια σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, μικρά ή μεγαλύτερα σε διάρκεια, ώστε να υπάρχει αναλογία με τα ελληνικά ταξίδια. Σε κάθε περίπτωση, όπως αναφέρεται, επιλέχθηκαν τα φθηνότερα διαθέσιμα δρομολόγια για τις ημέρες του υποθετικού ταξιδιού. Η κράτηση πραγματοποιήθηκε μέσα από τις επίσημες ιστοσελίδες των ακτοπλοϊκών εταιρειών, καθώς διαπιστώθηκαν σημαντικές διαφορές στις τιμές από αυτές που εμφανίζονταν σε πλατφόρμες τρίτων.

Για τον υπολογισμό του τελικού κόστους χρησιμοποιήθηκε το σενάριο ενός ταξιδιού με επιστροφή για τρεις ενήλικες και ένα αυτοκίνητο. Αξιοσημείωτο είναι ότι κάθε εταιρεία εφαρμόζει διαφορετικό μοντέλο τιμολόγησης. Σε ορισμένες περιπτώσεις η χρέωση διαφοροποιούνταν ανάλογα με τη μέρα ή την ώρα της αναχώρησης. Άλλες εταιρείες παρείχαν εκπτώσεις για σύντομα ταξίδια, ενώ σε δύο σκανδιναβικά παραδείγματα δεν υπήρχαν διαθέσιμα εισιτήρια τουριστικής θέσης για βραδινά δρομολόγια.

Πίνακας: Αναλυτικές τιμές ακτοπλοϊκών ταξιδιών με επιστροφή για 3 επιβάτες και αυτοκίνητο

ΠροορισμόςΠλοίοΏρεςΤιμή (€)Κόστος ανά ν.μ.
Ταλίν–ΕλσίνκιΣ2:30157,001,9
Γκέτεμποργκ–ΦρεντερικσχάνΣ3:30256,402,8
Ντόβερ–ΚαλαίΣ2:00210,004,5
Αλμερία–ΝαδόρΣ5:30696,503,4
Βαρκελώνη–ΊμπιζαΣ9/10155,500,5
Κάδιθ–ΑρεκίφεΤ28:001.119,481,0
Τούρκου–Στοκχόλμη*Σ11:00616,602,2
Μαριέχαμν–Ελσίνκι**Σ10:20422,001,2
Κάπελσκερ–ΝααντάλιΣ9:25/7:45183,000,9
Σγιέλαντ–ΆαρχουςΤ1:3097,000,9
Δυρράχιο–ΑνκόναΣ16:00427,500,7
Δουβλίνο–ΧόλιχεντΣ3:30357,603,1
Χάρουιτς–Χουκ οφ ΧόλαντΣ8:15/5:30511,502,3
Σερμπούρ–ΡόσλερΣ17:30/21844,481,4
Ολμπια–ΤσιβιταβέκιαΣ7:30/6:30446,001,7
Τουλόν–ΑζαξιόΣ9:45/9:00300,001,0
Ποτσάλο–ΜάλταΤ1:45516,804,5
Πάτρα–ΑνκόναΣ20:30/22978,801,0
Πειραιάς–ΣύροςΣ3:45/3:25488,003,0
Λαύριο–ΚύθνοςΣ2:45/1:50186,003,5
Πειραιάς–ΗράκλειοΣ9:15377,001,1
Πειραιάς–Ηράκλειο***Σ9:15490,001,9
Πειραιάς–ΛέροςΣ12:55/13:30427,601,2
Πειραιάς–ΡόδοςΣ22/23:30589,001,1
Κυλλήνη–ΖάκυνθοςΣ1:15157,804,4
Πάτρα–ΚεφαλλονιάΣ3:30198,201,6
Κύμη–ΣκύροςΣ1:45200,004,2
Ίος–ΝάξοςΤ0:45478,6010,6
Ίος–ΝάξοςΣ1:45145,003,3
Ηγουμενίτσα–ΚέρκυραΣ1:30107,203,0
Σέριφος–ΦολέγανδροςΣ/Τ2:30/2:20254,203,3
Πειραιάς–ΧίοςΣ9:50/7:40483,001,6
Άγιος Κωνσταντίνος–ΣκόπελοςΤ3:35/3:25421,304,6
Μύκονος–ΣαντορίνηΤ2:50595,504,7
Θεσσαλονίκη–ΣκιάθοςΤ3:30506,202,8
Αλεξανδρούπολη–ΣαμοθράκηΣ1:45214,003,4

πίνακας με πληροφορίες από το πρωτότυπο άρθρο

Όπου αναγράφεται επιπλέον τιμή στον τύπο σκάφους και στη διάρκεια ταξιδιού, αφορά την επιστροφή, εφόσον διαφέρει από αυτήν της αναχώρησης
* Υποχρεωτική επιλογή καμπίνας στο νυχτερινό δρομολόγιο της αναχώρησης
** Υποχρεωτική επιλογή καμπίνας σε αναχώρηση και επιστροφή
*** Επιλογή εισιτηρίων με καμπίνα και στις δύο κατευθύνσεις

Ποικιλίες στις χρεώσεις, τα εκδοτήρια και τις έξτρα επιλογές

Όπως αναφέρεται στο άρθρο, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας είναι η πολυμορφία στον τρόπο τιμολόγησης. Κάποιες εταιρείες χρεώνουν μεμονωμένα τους επιβάτες και το όχημα, άλλες εφαρμόζουν πακέτα. Επιπλέον, το κόστος ενδέχεται να διαφέρει μεταξύ των επίσημων ιστοσελίδων και τρίτων παρόχων, ενώ υπάρχουν και σημαντικές αποκλίσεις ανάλογα με τις ώρες και τις ημέρες των δρομολογίων.

Τι παρατηρείται στην Ελλάδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη

Η σύγκριση αποκαλύπτει πως οι τιμές σε ελληνικά δρομολόγια είναι συχνά πιο υψηλές αναλογικά με τη διανυόμενη απόσταση. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του ταχυπλόου Ίος – Νάξος, το οποίο εμφανίζει το υψηλότερο κόστος ανά ναυτικό μίλι σε όλη την έρευνα.

Ταχύπλοα: γρήγορα αλλά πανάκριβα

Σύμφωνα με το άρθρο, τα ταχύπλοα παρουσιάζουν εντυπωσιακά αυξημένο κόστος, ακόμα και για αποστάσεις μικρότερες της μίας ώρας. Αυτό υπονομεύει την οικονομική προσβασιμότητα για τον μέσο ταξιδιώτη και εγείρει ερωτήματα για τη βιωσιμότητα του μοντέλου λειτουργίας τους.

Όταν δεν υπάρχει επιλογή: Το παράδειγμα της διαδρομής Ίος – Νάξος

Σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έρευνα, δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ συμβατικού πλοίου και ταχυπλόου. Αυτό συνεπάγεται υποχρεωτική χρήση των ακριβότερων επιλογών, χωρίς εναλλακτική για όσους επιθυμούν να μειώσουν τα έξοδα μετακίνησης.

Ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο και στην έννοια της αναλογικότητας

Η συνολική εικόνα που προκύπτει από τη σύγκριση θυμίζει συνθήκες διαφορετικών εποχών, καθώς οι τιμές δεν φαίνεται να έχουν αναλογική αντιστοίχιση με τις προσφερόμενες υπηρεσίες ή την απόσταση.

Ζητούμενο: Περισσότερες συμβατικές επιλογές για τον επιβάτη

Το βασικό συμπέρασμα της έρευνας είναι πως σε πολλές ελληνικές γραμμές απουσιάζουν συμβατικές, οικονομικότερες επιλογές, με αποτέλεσμα ο επιβάτης να οδηγείται αναγκαστικά σε ακριβότερα εισιτήρια. Η ανάγκη για επαναξιολόγηση της τιμολογιακής πολιτικής είναι προφανής.

Πηγή: https://www.kathimerini.gr/

Μπορεί να σας αρέσει

Αφήστε ένα σχόλιο

🍪 Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδοχή Δείτε Περισσότερα