Η Aegean ξεκινάει απευθείας πτήσεις προς την Ινδία με δύο νέα με δύο νέα Airbus. Σε μια παγκόσμια «σκακιέρα» όπου οι αερομεταφορές εξελίσσονται με φρενήρεις ρυθμούς, καμία χώρα δεν έχει προκαλέσει τόση κινητικότητα όσο η Ινδία. Η χώρα του 1,46 δισεκατομμυρίων κατοίκων, επενδύει δεκάδες δισεκατομμύρια σε υποδομές αεροδρομίων και δίνει το σύνθημα για μια νέα εποχή στη διεθνή αεροπορική βιομηχανία.
Το διεθνές αεροδρόμιο της Ινδίας, «Ιντιρα Γκάντι» στο Νέο Δελχί, κατέγραψε πέρυσι πάνω από 77 εκατομμύρια επιβάτες – αριθμός που το τοποθέτησε στην 9η θέση παγκοσμίως. Με τα βλέμματα στραμμένα στα 100 εκατομμύρια, ο στόχος είναι σαφής: να γίνει το δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στον κόσμο, πίσω μόνο από την Ατλάντα των ΗΠΑ.
Από τα τρένα στους αιθέρες – Η Ινδία αλλάζει μέσο
Παραδοσιακά εξαρτημένη από το σιδηροδρομικό της δίκτυο, η Ινδία στρέφεται ολοένα και περισσότερο στον αέρα. Η μεσαία τάξη μεγαλώνει, το εισόδημα ανεβαίνει, και το αεροπορικό ταξίδι αρχίζει να γίνεται προσβάσιμο για εκατομμύρια Ινδούς.
Αν και σήμερα μόλις το 3% του πληθυσμού ταξιδεύει συστηματικά αεροπορικώς, μιλάμε ήδη για δεκάδες εκατομμύρια επιβάτες – ένα ποσοστό που προβλέπεται να πολλαπλασιαστεί καθώς ο οικονομικός μετασχηματισμός επιταχύνεται.
Το ευρωπαϊκό «κυνήγι» των Ινδών ταξιδιωτών
Με περισσότερους από 30 εκατομμύρια διεθνείς Ινδούς ταξιδιώτες το 2024, η Ευρώπη έχει βρεθεί στο επίκεντρο της εξωστρεφούς τάσης. Σχεδόν 1 στους 3 επέλεξε ευρωπαϊκούς προορισμούς, με κορυφαίους το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Γαλλία.
Η παροικία των Ινδών στην Ευρώπη, που αριθμεί εκατομμύρια, ενισχύει ακόμη περισσότερο τις ανάγκες για πυκνότερη και άμεση διασύνδεση ανάμεσα στις δύο ηπείρους.
🇬🇷 Η Aegean κοιτάει Ανατολή
Μέσα σε αυτό το ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο, η Aegean δεν θα μπορούσε να μείνει απαθής. Η ελληνική αεροπορική εταιρεία, ήδη στραμμένη προς αγορές της Ασίας και της Αφρικής, ανακοίνωσε τη μεγάλη κίνηση: απευθείας πτήσεις από την Αθήνα προς το Νέο Δελχί και τη Μουμπάι, από τον Μάρτιο του 2026.
Νέα αεροσκάφη για νέους ορίζοντες
Για να πραγματοποιηθεί αυτό το βήμα, η εταιρεία προχώρησε σε ενίσχυση του στόλου της με νέα Airbus A321neo XLR. Τα αεροσκάφη αυτά, με εμβέλεια έως και 10,5 ώρες, δίνουν την ευκαιρία για πτήσεις μακράς διάρκειας, χωρίς ενδιάμεσους σταθμούς. Παράλληλα, προσφέρουν σημαντικά υψηλότερο επίπεδο άνεσης – κάτι κρίσιμο για τα πολύωρα δρομολόγια προς την Ινδία.
Η παραλαβή των δύο XLR είναι προγραμματισμένη για Δεκέμβριο 2025 και Ιανουάριο 2026, ενώ θα προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα σχέδια για τέσσερα Airbus A321neo LR.
Στόχος: Οι premium Ινδοί ταξιδιώτες
Η Aegean δεν κυνηγά τον μαζικό τουρισμό. Βλέπει ξεκάθαρα την αναδυόμενη μεσαία και ανώτερη εισοδηματικά τάξη της Ινδίας, που πλέον ταξιδεύει περισσότερο, με υψηλότερες προσδοκίες και μεγαλύτερη καταναλωτική δύναμη.
Αν και η Ινδία δεν συγκαταλέγεται (ακόμα) στις βασικές αγορές για τον ελληνικό τουρισμό, η τάση δείχνει ανοδική. Περίπου 90.000 επιβάτες καταγράφηκαν το 2023 στις ροές μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας – και το νούμερο αυτό αναμένεται να αυξηθεί δραστικά με την έναρξη των απευθείας συνδέσεων.
Το ταξίδι μόλις αρχίζει
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης:
«Η Ινδία δεν είναι ο τελικός προορισμός – είναι η αρχή ενός νέου κεφαλαίου. Αν υπάρξει ανταπόκριση, θα ακολουθήσουν κι άλλοι μεγάλοι σταθμοί στον χάρτη».
Με άλλα λόγια, η Ινδία είναι απλώς η αρχή μιας πολύ μεγαλύτερης εξόρμησης. Η Aegean, οπλισμένη με τεχνογνωσία, νέες επενδύσεις και όραμα, ετοιμάζεται να κάνει τη μετάβαση από περιφερειακό σε διηπειρωτικό παίκτη. Και το κάνει με τρόπο ελληνικό: μεθοδικά, διακριτικά, αλλά αποφασιστικά με το ταξίδι στην Ινδία καλύτερο.